Återbetalningspolicy
Här hittar du specifik information om ångerrätt och reklamation gällande vår e-handel.
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning. Vi erbjuder dock 60 dagars öppet köp, vilket innebär att du kan ångra ditt köp och returnera varan inom 60 dagar och få återbetalning.
Så här gör du en retur
Kontakta kundservice: Skicka e-post till contact@happified.se med namn, email och ordernummer så hjälper vi dig.
Varje kund ansvarar för att betala returfraktkostnaden för ordern. Fraktkostnader återbetalas inte.
Skicka tillbaka paketet. Vi rekommenderar att du använder PostNord vid ditt närmaste postombud/uthämtningsställe.
Du bör överväga att använda ett spårbart fraktsätt eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade order. Returen måste göras inom 60 dagar från det att du mottagit din beställning. Returen gäller endast oanvända produkter i originalförpackning, och ångerrätten gäller inte för specialanpassade produkter.
Ej uthämtat paket
Ditt beställda paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar. Efter det skickas det tillbaka till oss som en ombudsretur. Levereras ditt paket till ett ombud får du en avi om var det finns att hämta.
Ombudsreturer debiteras med en expeditionsavgift på 199 SEK. Denna avgift täcker kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering.
Vi debiterar alltså 199 SEK för ej uthämtade varor. Om du ångrar dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Annars blir det registrerat som ej uthämtat och debiteras automatiskt 199 SEK.
När din leverans kommer tillbaka till oss som ombudsretur, kommer din betalning att makuleras och återbetalas minus avgiften på 199 SEK. Har du en obetald faktura, justeras beloppet och om du redan har betalat, får du pengarna tillbaka. Om vi inte kan dra beloppet från den ursprungliga betalningen skickar vi istället en faktura.
Vill du fortfarande ha produkten, lägg gärna en ny beställning.
Happified tar inte ansvar för om PostNord aviserat leveransen eller inte, eller andra omständigheter som gjort att du inte kunnat hämta ut paketet, som exempelvis jobb eller sjukdom. Det går ofta att förlänga liggtiden hos ombud direkt i PostNords app.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta din vara mot samma objekt, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär eller via contact@happified.se
Delvis återbetalning
Ordrar som inte returneras i sitt ursprungliga skick, är skadade eller inkompletta, och som inte beror på fel från Happified, kan få avslag på återbetalning eller endast få en delvis återbetalning. Vi informerar dig via mejl efter inspektion av den mottagna varan.
Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått din återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto. Om du fortfarande inte har fått den, kontakta ditt kreditkortsföretag – det kan ta lite tid innan återbetalningen syns där. Kontakta även din bank, då det kan finnas en behandlingstid innan den publiceras.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått återbetalning, vänligen kontakta oss genom vårt kontaktformulär så hjälper vi dig vidare.
Reklamation
Om en produkt är trasig eller defekt har du rätt att reklamera den. Börja med att ta bilder på den skadade varan och skicka oss bilderna samt ditt ordernummer.
Först efter att vi har inspekterat bilder på produkten kan du skicka tillbaka den till oss. Vi gör därefter en noggrann inspektion för att avgöra om produkten omfattas av garantin. Om felet är godkänt, erbjuder vi en reparation, en ny vara eller kompensation.
Reklamation gäller enbart om felet är ett fabrikationsfel. Det täcker inte förlorade varor, normalt slitage eller vårdslös hantering.
Vi undersöker alltid noggrant de produkter vi skickar för att minimera risken för transportskador. Om produkten är trasig vid ankomsten får du reklamera den. Inspektera varan noga vid mottagandet.
Reklamation bör göras inom skälig tid från att felet upptäcktes, vilket innebär att det är giltigt upp till två månader.
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
Kontakta vår kundtjänst via contact@happified.se för vidare hjälp. Om du är missnöjd med reklamationen kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på www.arn.se. Vi följer deras rekommendationer vid tvist.